Komplet nyudgave i metal af damplokomotiv Baureihe 02 fra Deutschen Reichsbahn (DR), driftnummer 02 0314-1 med olietender "Schorsch" tidligere BR 18 314 ombygget i 1960 med en Reko -kedel, delvis beklædning, en nyt førerhus og tender malet i grøn. Prikken over i’et var konverteringen til hovedoliefyring i 1967. Drifttilstand som i starten af 1970érne. Siden 1986 har det været på permanent lån fra HEF og er et af højdepunkterne i Auto- og teknologimuseet i Sinsheim hvor det kan ses i dag. Udstyret med mfx+ dekoder med mulighed for viatuel kørsel via Märklin Central Station 2 fra Version 3.0.1 og/eller Central Station 3 - ligeledes mulighed for indstilling af acceleration og bremseforsinkelse samt maksimal hastighed. Lydgenerator med driftlyd, fløjte, horn, afgangsfløjt, kulskovlung, skinnestød, vandpumpe, injector samt bremsepiben med meget mere.
5 Polet motor med træk på 3 aksler med svinghjul i kedlen for ekstra vagant kørsel.
Indbygget røgindsats med dynamiske røgstød, synkroniseret med dampdrift lyden, kan til og frakobled digitalt.
Belysning med vedligeholdelsesfrie varmhvide vedligeholdelsesfrie lysdioder skiftende med kørselsretningen, ligeledes monteret 2 røde lanterner i fronten som kan til og frakobles digitalt. Desuden er førestandsbelysning samt gangtøjsbelysning digital styrbar.
Længde over puffer 27,2 cm. - Epoke IV
ENGANGSSERIE - STÆRKT BEGRÆNSET ANTAL, UDSOLGT HOS MÄRKLIN
NYHED 2021
Copyright © Tekst: Perron1 - nettog.dk