Model af elektrolokomotiv Baureihe E 40 fra Deutschen Bundesbahn (DB), i chromoxid grøn grundfarve som oftest kørte som godslokomotiv i årene omkring 1965. Udstyret med mfx-dekoder samt lydgenerator med lokomotiv horn samt lufter. Mulighed for indstillelig acceleration og bremseforsinkelse samt maksimalhastighed.
Lysskift med varmhvide/røde vedligeholdelsesfrie lysdioder skiftende med kørselsretningen.
Vedligeholdelsesfri softdrive sinus motor med træk på 4 aksler via kardandræk. Komplet indrettet med interiør i førestand med mulighed for tænd/sluk af førestandsbelysning i begge ender, og mange påsatte detaljer.
Længde over puffer 18,9 cm. - Epoke III
NYHED 2009
E 40 - rygraden i godstjenesten. BR 40/140 E er nye erhvervelse i 1950'erne. Teknisk set er BR E 40, en modificeret til godstransport tjeneste, BR E 10.1. Det har den samme lokomotiv krop, næsten samme mekanik og elektronik, men adskiller sig i visse karakteristika ved deres hurtigere søstre. Den BR E 40 har ingen elektriske bremser, et andet gear, hvor en lavere fartgrænse, og en andet tagbaldakin med færre fan riste. For maling af lokomotivet er den klassiske chrom kuldioxid grønne maling blevet valgt, den elegante blå forbeholdt passagertrafik
Lysskift med varmhvide/røde vedligeholdelsesfrie lysdioder skiftende med kørselsretningen.
Vedligeholdelsesfri softdrive sinus motor med træk på 4 aksler via kardandræk. Komplet indrettet med interiør i førestand med mulighed for tænd/sluk af førestandsbelysning i begge ender, og mange påsatte detaljer.
Længde over puffer 18,9 cm. - Epoke III
NYHED 2009
E 40 - rygraden i godstjenesten. BR 40/140 E er nye erhvervelse i 1950'erne. Teknisk set er BR E 40, en modificeret til godstransport tjeneste, BR E 10.1. Det har den samme lokomotiv krop, næsten samme mekanik og elektronik, men adskiller sig i visse karakteristika ved deres hurtigere søstre. Den BR E 40 har ingen elektriske bremser, et andet gear, hvor en lavere fartgrænse, og en andet tagbaldakin med færre fan riste. For maling af lokomotivet er den klassiske chrom kuldioxid grønne maling blevet valgt, den elegante blå forbeholdt passagertrafik